sandor i spårlöst

hej alla glada!
nu har jag skrivit till julleunited och sagt att jag är intreserad och vill börja dansa, helst streetdance! jag vill skaffa en hobby, något som jag blir riktigt glad över att göra. jag har ju dansat förut men la av tråkigt nog..

iaf så sitter jag här nyduschad. åt en toast med ost och tomat för en stund sen och drack yoghurt till det. underbart! jag har också tittat på 'spårlöst' som gick på 4an. åh, jag blev helt gråtfärdig. underbara lycka. Sandor är spårlösts svåraste fall.

sandor blev bortlämnad av sin mamma i väldigt tidig ålder (en vecka gammal) och placerades på barnhem. nu, 25 år senare vill han hitta sin mamma och få reda på vad som gick fel. som tur var så fick dom tag i hans moster och hans syskon och sedan hans mamma! hon var 17 år när hon fick honom och det var hennes pappa som tvingade henne att lämna bort barnet bara för att sandor inte var vit.. sjukt dåligt tycker jag, men så är det väl här i världen. iaf på vissa ställen..
när sandor hade fått träffa som familj och var på väg hem så bestämde dom att han skulle åka dit igen i augusti.

 

jag hoppas att dom kommer kunna leva som en normal familj trots att han blev bortlämnad en vecka gammal. men han kan ju inte vara arg på hans mamma för det. hon hade ju inget annat val.. hon var underårig och hennes föräldrar bestämde..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0