bakdag

godkväll! har ni haft en bra dag?
det har jag, jag har iaf haft fullt upp hela dagen.


ett tag efter att jag hade vaknat så fick jag ett ryck och ville baka. så jag bestämde mig för att baka sockerkaka och när det var klart så ville jag baka mera. men vi hade tyvärr inge margarin hemma, så jag och joakim tog en promenad ner till kiosken för att köpa margarin, socker och lite annat. när vi kom hem så bakade jag äppelpaj. det var också meningen att jag skulle baka nå syltkakor men jag hade glömt att köpa en sak så det får nog bli imorgon istället.



medans jag bakade så glorde mamma mat. och jag tror nog att hon gjorde världens godaste mat. köttgryta och ris med broccoli, blomkol och vitlöksbröd. Mmmums!
efter maten bakade jag kärleksmums och ringde till farmor för att bjuda hem henne och farfar på lite fika. farmor hade även emd sig dedär som saknades för att göra kakorna när dom kom. men klockan hade blivit så mycket så jag får baka dom imorgon hade jag tänkt.



just nu sitter ju jag här och skriver och lyssnar på akon och joakim ligger och läser. kl 21.00 visar dom män som hatar kvinnor på tvn som vi tänkte se tillsammans med mamma och lite lördagsmys.
bilderna är från google, jag knäppte tyvärr inga egna bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0